Loading

Hari ini, saya akan menyampaikan kepada anda beberapa teknik untuk penjual baharu di eBay. Sekiranya anda seorang penjual eBay, anda menyedari bahawa terdapat banyak perkara yang perlu dipertimbangkan untuk mendapatkan keuntungan.

Daripada menetapkan kos anda dengan tepat, kepada penghantaran barangan dengan cepat dan selamat, terdapat banyak pembolehubah yang boleh mendorong pencapaian di eBay .

Beberapa teknik yang saya akan kongsikan akan membantu anda menjual lebih banyak barangan dan mempunyai pilihan untuk memberi anda manfaat yang lumayan! Bagaimana kalau kita lihat secara individu!

1.Lakukan sedikit kajian sebelum ‘listing’

Ketika anda ingin menjual sesuatu di eBay, adalah penting untuk melakukan ‘tinjauan statistik’ anda terlebih dahulu. Amat penting kepada anda untuk melakukan sedikit research untuk mengetahui arang yang porpular di eBay dan mempunyai permintaan yang tinggi.

Selain itu, anda boleh menggunakan SEO (Search Engine Optimization) boleh membantu anda dengan proses ini dengan memberi anda maklumat tentang perkara yang dicari orang dan cara anda boleh menjadikan ‘listing’ anda lebih kelihatan.

Ia juga akan membantu anda bertukar menjadi penjual eBay yang menguntungkan dengan mempunyai data yang berkesan. Contohnya, cara menetapkan kos untuk perkara yang akan menarik pembeli dan membuat tawaran, dengan menyemak pesaing anda.

2.Memangfaatkan ‘listing’ percuma

Caj listing eBay baharu boleh meningkat dengan cepat. Oleh itu, anda benar-benar harus mengeksploitasi listing percuma yang eBay tawarkan setiap bulan.

eBay kerap memberikan beberapa peniaga ‘listing’ percuma tambahan, jadi pastikan anda menyemak rekod anda secara rutin untuk memeriksa sama ada anda telah diberikan sebarang pembukaan tambahan.

Penyiaran tambahan biasanya dimaklumkan melalui e-mel oleh eBay, jadi ingat untuk terus menyemak e-mel anda!

3.Optimumkan senarai anda

Langkah pertama untuk berjaya menjual di eBay ialah mengoptimumkan senarai anda. Ini bermakna memberi penerangan produk yang terperinci dan tepat yang merangkumi kata kunci yang berkaitan, imej berkualiti tinggi dan spesifikasi terperinci.

Penyenaraian anda hendaklah jelas, ringkas dan mudah difahami. Pastikan anda memasukkan semua maklumat yang berkaitan, seperti nama jenama, nombor model dan sebarang kecacatan atau kerosakan. Selain itu, anda boleh gunakan kategori dan butiran item yang betul untuk membantu bakal pembeli mencari produk anda dengan mudah.

4.Tawarkan harga yang kompetitif

Harga adalah faktor kritikal apabila ia berkaitan dengan penjualan di eBay. Anda perlu menawarkan harga kompetitif yang menarik kepada pembeli sambil masih anda mengaut keuntungan. Selidik pesaing anda dan tetapkan harga anda dengan sewajarnya.

Perlu diingat bahawa eBay mengenakan bayaran untuk penyenaraian dan penjualan item, jadi masukkan kos tersebut ke dalam strategi harga anda. Tidak lupa juga anda perlu memasukan kos penghantaran sebelum meletakkan harga.

[INGIN BELAJAR BERNIAGA DI EBAY DARI TOPSELLLER]

5.Gunakan promosi

Seterusnya, teknik penjual baharu eBay ialah menggunakan promosi yang eBay menawarkan beberapa alat promosi yang boleh anda gunakan untuk meningkatkan jualan anda. Salah satu alat tersebut ialah ciri ‘Tawaran Terbaik’, yang membolehkan pembeli menyerahkan tawaran pada penyenaraian anda.

Anda juga boleh membuat jualan, diskaun dan himpunan untuk menarik lebih ramai pembeli. Promosi ini boleh membantu anda menonjol daripada pesaing anda dan meningkatkan jualan anda.

6.Menyediakan perkhidmatan pelanggan yang cemerlang

Perkhidmatan pelanggan adalah penting apabila menjual di eBay. Pastikan anda bertindak balas dengan segera kepada pertanyaan pembeli dan selesaikan sebarang isu secepat mungkin. Pertimbangkan untuk menawarkan penghantaran atau pemulangan percuma untuk meningkatkan kepuasan pelanggan.

Selain itu, berikan maklumat penjejakan yang tepat dan terperinci untuk memastikan pembeli dimaklumkan tentang pembelian mereka.

7.Dapatkan feedback positif

Feedback positif adalah penting apabila membina reputasi anda di eBay. Galakkan pembeli untuk meninggalkan feedback dengan menyediakan perkhidmatan pelanggan yang cemerlang dan berkomunikasi dengan berkesan.

Bertindak balas terhadap feedback, positif dan negatif, untuk menunjukkan bahawa anda mengambil berat tentang pengalaman pelanggan anda. Skor maklum balas yang tinggi boleh meningkatkan keyakinan pembeli dan membantu anda menonjol dalam pasaran yang sesak.

Ingat tiada jalan singkat untuk berjaya !!!

Kesimpulannya, menjual di eBay boleh menjadi pengalaman yang bermanfaat untuk penjual baharu, tetapi ia memerlukan kerja keras dan dedikasi. Dengan mengoptimumkan penyenaraian anda, menawarkan harga yang kompetitif, menggunakan promosi, menyediakan perkhidmatan pelanggan yang cemerlang dan mendapat maklum balas positif.

Anda boleh meningkatkan peluang anda untuk berjaya di pasaran popular ini. Di harapkan teknik ini sedikit sebanyak dapat membantu anda untuk berniaga di eBay.

>>> PROMO KELAS EBAY RM 50!! <<<

Leave a Reply

Your email address will not be published.